پورتال اداره كل آموزش و پرورش استان لرستان
کدمطلب: rNGL6It8      تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ ۱۴:۴۵:۰۸      تعداد بازديد اين صفحه:  ۱۴۴

رشته های تحصیلی هنرستانها باید با توجه به نیاز آینده جامعه و بازار کار پیش بینی شود

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست آموزشی توجیهی طرح هدایت تحصیلی و تبیین دستورالعمل های شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش به تحصیل بیش از 10هزارو 700هنر جو در 165هنرستان اشاره کرد و گفت : اگر بخواهیم گرایش دانش آموزان را به تحصیل در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش بیشتر کنیم ، باید رشته های تحصیلی هنرستان ها متناسب با نیاز جامعه و بازار کار و یا ورود تکنولوژی جدید به جامعه راه اندازی شود .

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ؛ خدانظر دریکوند در این جلسه که صبح امروز در سالن اجتماعات پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی خرم آباد با حضور مدیران کل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد ؛ افزود :در حال حاضر  قریب به 26درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند که با توجه به میانگین 33درصدی کشور  رضایت بخش نیست و ضرورت دارد با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به خانواده ها و دانش آموزان این درصد به میانگین کشوری نزدیک تر شود .  وی خاطر نشان کرد : بزرگ چالش ما در گرایش دانش آموزان به تحصیل در هنرستان ها فرهنگی است و شاید فرهنگ کار و تلاش و کارآفرینی آن طور که باید و شاید در جامعه نهادینه نشده است .

دریکوند تاکید کرد : قرار است آموزش و پرورش به گونه ای عمل کند تا دانش آموزان به سمت کارآفرینی ، خلاقیت و تولید گام بردارند و از نیروی مولد و جوان در جامعه حداکثر بهره برداری به عمل آید . وی بر این نکته تاکید کرد که  باید رشته های تحصیلی هنرستانها متناسب با زیر ساخت های مناطق توسعه پیدا کند و افزود : مشاغل موجود در استان بیشتر جنبه خدماتی دارد و تولیدی نیست و این یک آسیب بسیار جدی  است . دریکوند به شعار سال هم اشاره کرد و افزود : مقام معظم رهبری با دوراندیشی امسال را با عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نام گذاری کرده اند و باید فرهنگ سازی لازم برای اشاعه فرهنگ کار ، تولید و اشتغال صورت گیرد . وی به استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات ، نهادهای فرهنگی و رسانه ملی اشاره کرد و گفت : با همه کمک کنند تا  خانواده ها و دانش آموزان به سمت کارآفرینی و تولید  حرکت کنند و به دنبال مشاغل اداری و خدماتی نباشند .  دریکوند مهارت آموزی را لازمه تحقق این هدف عنوان کرد و افزود : البته نامناسب بودن تجهیزات و امکانات هنرستان ها هم مزید بر علت است و مانعی جدی در ترغیب دانش آموزان به سمت تحصیل در هنرستان ها به شمار می رود . وی در پایان سخنان خود تاکید کرد : نبود اشتغال و بیکاری منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است و با کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان می توان تا حدود بسیار زیادی از این آسیب ها پیشگیری کرد . 

موردی جهت نمایش و جود ندارد.
دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط آموزش و پرورش در سایت منتشر خواهد شد «پیام‌هایی که شامل تهمت یا افترا باشدمنتشر نخواهد شد» پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد
آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه