پورتال اداره كل آموزش و پرورش استان لرستان
کدمطلب: n99Xfry1      تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۸ ۱۸:۲۶:۲۶      تعداد بازديد اين صفحه:  ۸۷
در دیدار نماینده ولی فقیه در استان لرستان مطرح شد

موضع مقام معظم رهبری در قبال آموزش و پرورش ،از سر دلسوزی و مهر و محبت است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تشریح سند 2030 سازمان ملل متحد (یونسکو ) گفت : دغدغه مقام معظم رهبری در مورد آموزش و پرورش از سر دلسوزی و مهر و محبت است و آموزش و پرورش بایدبا روحیه نقد پذیری نسبت به رفع این دغدغه اقدام نماید .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ، آیت الله سید احمد میرعمادی در این دیدار که صبح امروز با حضور خدانظر دریکوند وجمعی از کارکنان ستادی اداره کل صورت گرفت ؛با تقدیر از نگاه جامع و دلسوزی مدیر کل آموزش و پرورش و تلاش های بی شائبه متولیان تعلیم و تربیت لرستان در اعتلای علمی و تربیتی دانش آموزان  افزود : آموزش و پرورش مهمترین نقش و جایگاه رادر تعلیم و تربیت نسل آینده ساز بر عهده دارد و هیچ نهادی دیگری از نظر ارتباط با جامعه و خانواده  ها قابل قیاس با آموزش و پرورش نیست . وی تاکید کرد : گرچه همه مسئولین و اقشار مردم نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت اعتماد دارند و با  اطمینان فرزندان خود را به متولیان این نهاد می سپارند ؛ولی انتظار می رود تا آموزش و پرورش  در قبال نقطه نظرات رهبری  ، با پذیرش این نظرات و ارشادات به صورت عملی نسبت به اجرای فرامین معظم له اقدام نماید .

امام جمعه شهرستان خرم آباد در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع معلمان برگزیده کشور اشاره کرد و افزود :منتشر شدن مفاد سند 2030و تطبیق این سند با سند تحول بنیادین تا حدود زیادی می توانست از سوء تفاهمات و شبهات جلوگیری کند و آموزش و پرورش می بایست ازهمان ابتدا  به رونمایی این سند و انتشار آن  مبادرت می کرد . آیت الله میرعمادی در ادامه علنی نبودن امضای این تفاهم نامه و توجه نکردن به نقدهای سازنده  صاحب نظران و نخبگان را از جمله آسیب های این سند برشمرد و اضافه کرد  محتویات سند 2030باید  با  مبانی دینی و ارزشی و عرف جامعه تطبیق داده شده و مواردی که مغایر با مبانی اعتقادی و ارزشی جامعه است ، مورد تجدید نظر قرار گیرد  .

آیت الله میرعمادی به بحران های اجتماعی جامعه غرب اشاره کرد و افزود : غرب چون نگاه جامعی نسبت به پدیده های اجتماعی ندارد با بحران های  متعددی روبرو شده  و راهکارهای اجرایی غرب هم نتوانسته است  از عواقب نامطلوب این بحران ها جلوگیری کند . وی در ادامه به تقید متولیان تعلیم و تربیت به مسائل اعتقادی و باورهای دینی نسل آینده ساز اشاره کرد و افزود : نسخه های که غرب در مورد مسائل اجتماعی پیچیده است  نمی تواند آرامش و سلامت را برای سایر جوامع به ارمغان بیاورد و نباید آن را تکرار کرد . آیت الله میرعمادی تصریح کرد : هوشمندانه ترین واکنش در برابر مطالبات رهبری این است که مقام عالی وزارت با پذیرش این مطالبات اطمینان دهد که آموزش و پرورش در مسیر تعلیم و تربیت اسلامی و حرکت در چارچوب مبانی دینی و اعتقادی گام برمی داردو از این مبانی تخطی نمی کند  . وی در ادامه به رسالت سنگین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت :دانش آموزان امانت هایی هستند که دستگاه تعلیم و تربیت برای پرورش و هدایت آنها باید برنامه ریزی کند . آیت الله میرعمادی  ادامه داد : بر خلاف اینکه در دانشگاه فرد اقدام کرده و محل تحصیل خود را انتخاب می کند ؛در آموزش و پرورش خانواده ها نقش چندانی ندارند و برنامه ریزی دستگاه تعلیم و تربیت تعیین کننده است . وی در پایان با تقدیر از عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت افزود : همه ما وظیفه داریم برای پیشرفت و ترقی دانش آموزان تلاش کنیم و آنان را در مسیر بالندگی و کمال هدایت و حمایت کنیم .

موردی جهت نمایش و جود ندارد.
دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط آموزش و پرورش در سایت منتشر خواهد شد «پیام‌هایی که شامل تهمت یا افترا باشدمنتشر نخواهد شد» پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد
آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه