پورتال اداره كل آموزش و پرورش استان لرستان
کدمطلب: 7GB47hDx      تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۸ ۱۸:۴۳:۱۹      تعداد بازديد اين صفحه:  ۱۵۶
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان :

خدشه دار کردن اعتماد مردم به آموزش و پرورش به نفع هیچ شخص یا گروهی نیست

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان خرم آباد با تشریح مفاد سند 2030 سازمان ملل متحد گفت : محتوای آموزشی و پرورشی مدارس برگرفته از سند تحول بنیادین و اهداف بالادستی نظام است . خدانظر دریکوند ارزش زدایی آموزش و پرورش را آسیبی جدی برشمرد و افزود : دستگاه تعلیم و تربیت متعلق به هیچ شخص و گروهی نیست و متعلق به نظام و حاکمیت است و نباید اعتماد مردم به آموزش و پرورش خدشه دار شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ، وی در این دیدار که صبح امروز در دفتر امام جمعه شهرستان خرم آباد با حضور مشاور اجرایی و روسای ادارات حراست و روابط عمومی صورت گرفت ، تاکید کرد : محور فعالیت های آموزش و پرورش  برگرفته از نظام ارزشی و مکتب تربیتی اسلام است و هیچ برنامه ای وجود ندارد که با مبانی دینی و اخلاقی جامعه مسلمان ایران مغایرت داشته باشد . دریکوند به حضور 800روحانی در مدارس لرستان اشاره کرد و گفت : نمی توان ارتباط و پیوستگی  بین دین و معنویت را با مسائل آموزشی نادیده گرفت .  وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که بی اعتمادکردن مردم به آموزش و پرورش به نفع هیج شخص یا گروهی نیست و اگر این اعتماد سست شود همه آسیب خواهند دید و متضرر خواهند شد و اشاره کرد : محتوای آموزشی و پرورشی فرایندی حساب شده و تعریف شده دارد و به به  تایید کارشناسان ؛ صاحب نظران ، علما و مراجع دینی می رسد و امکان ندارد که کتابی بدون گذر از این مراحل دقیق مجوز چاپ و انتشار بگیرد .

وی در ادامه سند 2030را سندی ارشادی و با نیت تکریم انسان و دسترسی او به امکانات مناسب آموزشی و بهداشتی برشمرد و افزود : بسیاری از مفاد این سند همان مواردی است که در سند تحوبل بنیادین آموزش و پرورش که برگرفته از مکتب مترقی اسلام است ؛ به آن تصریح شده است .

دریکوند تصریح کرد : علم هم ثابت کرده که ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی عدم آموزش مناسب است و باید در این خصوص به صورت جدی اقدام کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به  بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص سند چارچوب اقدام آموزش 2030 در تاریخ 17 اردیبهشت 1396 در دیدار با معلمان، اشاره کرد و افزود :  از همان ابتدا رفع دغدغه معظم له در دستور کار قرار گرفت و در جلساتی نسبت به تبیین مفاد سند  اقدام شد .  

دریکوند ادامه داد :  متاسفانه برخی جریانات و گروه های سیاسی ، از فرصتِ همزمانی و قرابتِ فرمایشات مقام معظم رهبری با فضای انتخابات ریاست جمهوری، نهایت سوء استفاده را بعمل آورده  وازآن دستاویزی سیاسی برای تخریب دستگاه تعلیم و تربیت  درست کردند .

وی به انتشار شایعه پذیرش آموزش همجنس گرایی در مدارس و یا انتشار گسترده شایعه توزیع کتابی در خصوص آموزش های جنسی در نمایشگاه کتاب  اشاره کرد و گفت : این مطالب همگی  کذب محض بوده و با نیت تشویش اذهان عمومی و مکدر کردن خاطر مردم شریف و متدین ایران اسلامی علیه دولت تدبیر و امید بوده است.

دریکوند تصریح کرد :  این شایعه پراکنی ها در حالی است که در تصویب چارچوب اقدام آموزش 2030 یونسکو، از هیچ کشوری درخواست امضاء نشده است چرا که اصولا در بین اسناد یونسکو به جز پیمان نامه ها که جنبه الزامی دارند، و باید به تایید مجالس کشورها برسند، هیچ سند دیگری مورد امضای فیزیکی واقع نمی شود و این اسناد  بیشتر جنبه ارشادی و غیر الزام آور دارد .  

 

 دریکوند  در ادامه سخنان خود گفت : چارچوب اقدام آموزش 2030 در امتداد برنامه آموزش برای همه قرار دارد  و  سابقه آن به سال 1990 باز می گردد.

وی اضافه کرد : برنامه آموزش برای همه طی سال های 2000 الی 2015 در جمهوری اسلامی ایران اجرا شد و کشور ما به دلیل دستاوردهای موفقی که در ارتباط با برخی از شاخص های آن داشت، مورد تقدیر سازمان های جهانی  قرار گرفت.

دریکوند در ادامه تصریح کرد : پیش نویس اولیه چارچوب اقدام آموزش 2030  در اجلاس مجمع جهانی آموزش که 30 اردیبهشت لغایت 2 خرداد 1394 در اینچئون کره جنوبی برگزار شد، ارائه گردید و در این اجلاس دکتر فانی، وزیر وقت آموزش و پرورش، در راس هیاتی شامل نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه شرکت داشتند.

وی تاکید کرد :  با توجه به برخی ملاحظات و حساسیت های مهم موجود در سند، هیات شرکت کننده از سوی کشورمان «تحفظ رسمی» جمهوری اسلامی ایران نسبت به کل سند را در جلسه ارائه نموده و این تحفظ در صحن اجلاس توسط وزیر محترم آموزش و پرورش قرائت شد. ضمن آنکه پیش تر، کلیه نقطه نظرات کشورمان به صورت مکتوب به نماینده کشور مالزی به عنوان نماینده گروه آسیا و اقیانوسیه ارائه و تاکید شده بود تنها درصورت اعمال تغییرات مد نظر جمهوری اسلامی ایران است که کشورمان ارائه تحفظ نخواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه گفت : متعاقب اجلاس اینچئون، چارچوب اقدام آموزش 2030 در اجلاس مقامات عالی‌رتبه آموزش جهان در حاشیه سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو ارائه و به تصویب رسید.  دریکوند بر این نکته تاکید کرد که در اجلاس مزبور هیچ یک از کشورهای عضو یونسکو با سند فوق مخالفت نکردند و تنها وزیر وقت آموزش و پرورش کشورمان طی سخنانی بر ملاحظات جمهوری اسلامی ایران در این سند تاکید و بار دیگر متن تحفظ رسمی کشورمان در اجلاس اینچئون را عینا قرائت کرد و درخواست نمود این تحفظ در اسناد مربوطه اجلاس درج گردد. دریکوند متن الحاقیه جمهوری اسلامی را در خصوص این سند این چنین قرائت کرد و افزود : در این سند قید شد که جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به بخش هایی از «چارچوب اقدام آموزش 2030 که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی تفسیر و تعبیر شوند، نمی داند.

دریکوند در ادامه  بر پایبندی متولیان تعلیم و تربیت به ارزش ها و باورهای دینی تاکید کرد و افزود : نقش آموزش و پرورش در جریانات مختلف انقلاب نمی توان نادیده گرفت و طرح چنین شبهاتی که  پایه و اساس تعلیم و تربیت را خدشه دار کند از هیچ کس پذیرفتنی نیست . وی در ادامه  سخنان خود قاطبه مسئولین آموزش و پرورش را نیروهای ارزشی و مذهبی خواند و افزود : نیروهای آموزش و پرورش خود مقید به مبانی انقلابی بوده و سابقه درخشانی در دفاع از آرمان های انقلاب دارند و نباید با طرح شبهاتی این چنینی مورد جفا قرار گیرند . دریکوند در ادامه  نقدهای رهبر معظم انقلاب را از سر دلسوزی عنوان کرد و ادامه داد : آموزش و پرورش این انتقادات و ارشادات را با تمام توان پذیرفته و در رفع مطالبات تلاش و پیگیری خواهد کرد .  وی در پایان با تقدیم سند 2030سازمان ملل متحد و توضیحات وزارت  آموزش و پرورش در خصوص مفاد این سند و نقطه نظرات مدیران عالی وزارت در مورد اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت به مبانی دینی ، اخلاقی و ارزشی به نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد از وی تقاضا کرد تا آموزش و پرورش را در تبیین این سند و پایبندی به مقدسات یاری کند . 

موردی جهت نمایش و جود ندارد.
دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط آموزش و پرورش در سایت منتشر خواهد شد «پیام‌هایی که شامل تهمت یا افترا باشدمنتشر نخواهد شد» پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد
آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه